Oversikt




Saksbehandling

Vi vil i dette dokument, ved hjelp av illustrasjoner gi en korfattet og skjematisk framstilling av "standard" saksbehandling i RF13.50. 




For å komme til saksbehandling gjør følgende:

•    Gå til Søknad- og tilsagnsregisteret

•    Klikk på "hamburgermenyen" til venstre for aktuell sak

•    Klikk deretter på [Saksbehandling]


(Klikk på illustrasjonene under for å gjøre dem større og starte bildefremvisning)


Side for sluttvurdering åpnes. Første fane heter Saksbehandling.

•    Fyll ut nøkkelopplysninger for prosjektet

•    Klikk [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "Kostnad".


Neste fane er Kostnad

•    Klikk på "Kopier kostnadsplan fra søknad" for å få søkers kostnasplan frem.

•    Skriv en godkjent kostnadsplan.

•    Klikk [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "Finansiering".


Neste fane er Finansiering

•    Klikk på "Kopier finansieringsplan fra søknad" for å få søkers finansieringsplan frem.

•    Skriv en godkjent kostnadsplan.

•    Klikk [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "Fin.kilde" (Finansieringskilde).


Neste fane er Fin.kilde (finansierings kilde)

•    Fyll ut hvor prosjekte skal få finansiering fra og hvor mye som er innvilget.

•    Hvis prosjektet blir finansiert av flere kilder, klikk [Ny rad i finansieringskilder].

•    Klikk [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "Geografi".



Neste fane er Geografi

•    Kontroller at søker har valgt rett geografi.

•    Klikk på [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "KRD"


Nest siste fane er KMD

•    Velg primærkategori og eventuelt sekundær kategorier. (Veileder til KRDs kategorier)

•    Skriv inn NACE kode og antall ansatte ved bedriftsstøtte.

•    Klikk på [Lagre og rediger] deretter gå til neste fane: "Offenlig støtte".


Siste fane i sluttvurderingen er Offentlig støtte.

•    Vurder de 6 vilkårene for offentlig støtte.(EØS-avtalens regler om offentlig støtte)

•    Skriv en bekreftelse på at det er gjort en vurdering og en konklusjon.

•    Klikk på [Lagre og avslutt] for å fullføre saksbehandlingen.




Erklæring om habilitet


Generell funksjon

  • Valgte saksbehandler på søknad/tilsagn kan digitalt bekrefte habilitet under saksbehandling bildet og fanen "Habilitet"

  • 3 felter lagres:

    • Avkrysning (Ja/Nei) som bekrefter habilitet

    • Tekstfelt med navn/signatur manuelt innlagt av saksbehandler

    • Automatisk oppdatert datofelt for tidspunkt av bekreftet erklæring

  • Dette er en egen fane under saksbehandling

  • Kommando knapp for lagring kun tilgjengelig for valg/tildelt saksbehandler


Saksbehandler legger inn "Erklæring om habilitet"

  • Felter kun tilgjengelig for Saksbehandler på aktuell sak, mao. id på saksbehandler må være lik id på innlogget bruker

  • Saksbehandler avkrysser felt (1) og fyller inn navn/signatur i felt (2) og deretter lagrer dette med knapp (3) som illustrert under:

  • Innlagt "Erklæring om habilitet" er synlig for alle med tilgang til saksbehandling
  • Det er ikke mulig for andre enn saksbehandler å endre erklæringen





Rangering og omtale


Rangering og omtale er en valfri funksjon som legges inn i første side i saksbehandlings-vindu. Hensikt med rangering og omtale er å kunne skille gode prosjekter fra mindre gode på en enkel måte. Innlegging av rangering må aktiveres av administrator i forvalter-rollen under konfigurasjon. Vi illustrerer under hvordan man aktiverer rangering og omtale under konfigurasjon.


Aktivering av rangering under konfigurasjon:



Hvordan legg inn rangering i saksbehandlingsvindu:


Visning og sortering i søknadsregisteret:



Excel rapport som inkluderer "rangering og omtale":